Název: Name: | Dewoitine D.25 | Dewoitine D.25 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.25 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse DD.MM.1928-DD.MM.1928 Aéroplanes Hanriot & Cie., Carrières-sur-Seine | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp 4 sériové pro Argentinu | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1926 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1182 kg | 2606 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1750 kg | 3858 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,800 m | 42ft |
Délka: Length: | 7,640 m | 25ft 1in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,80 m2 | 266.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 70,565 kg/m2 | 14.45 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lorraine-Dietrich 12Eb vodou chlazený třířadý dvanáctiválec s válci uspořádanými do W o výkonu 331 kW (450 k) při 1 850 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Lorraine-Dietrich 12Eb twelve-cylinder water-cooled W engine rated at 444 hp at 1,850 rpm, drivind a two-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 222 km/h v 1000 m | 137.9 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 360 km | 223.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Madsen ráže 7,92 mm nad motorem a 1x zdvojený pohyblivý kulomet Madsen táže 7,92 mm na oběžném kruhu v zadní kabině. | Two fixed forward-firing 0.312 inch Madsen machine-guns above the engine and one twin flexible rearward-firing 0.312 inch Madsen machine-guns mounting in the rear cockpit. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun vznikl pro soutěž na letoun kategorie C2, tedy dvoumístný stíhací letoun. Nový stroj vycházel z jednomístného D.21, ale trup byl výrazně zpevněn. Letové testy začaly v roce 1926, ale soutěž byla mezitím zrušena a stroj byl nabídnut v zahraničí. V roce 1928 koupilo čtyři kusy argentinské Servicio de Aviación Militar. Tyto letouny vyrobila firma Hanriot. | The D.25 was a tandem two seat version of the Dewoitine D.21 single seat, parasol wing fighter, developed to the 1925 C2 for of day and night time fighter duty and day time reconnaissance. Though the two seater was heavier, it had a less powerful engine a 444 hp Lorraine-Dietrich 12Eb water-cooled upright W-12 with a circular nose mounted radiator immediately behind the propeller. Both the D.21 and D.25 had much in common with the Dewoitine D.12 of 1924. Flight testing of the D.25 began in 1926 but France dropped the 1925 C2 programme. E. Dewoitine therefore sought to export it and in 1928 gained an order for four from Argentina. The construction of these machines was sub-contracted to the Hanriot aircraft company. |
Zdroje: Sources: | Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002 avia.russian.ee en.wikipedia.org |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
avia.russian.ee